I
V
O
D

لینکدین چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

  • خانه
  • لینکدین چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟
image image
image

لینکدین چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

باتوجه به زندگی حال  خودمان می‌توان فهمید همه روزه ما بخش بزرگی از ساعات شبانه روز خودمان را صرف ابزار‌های آنلاین گوناگون می‌کنیم. به عنوان مثال لینکدین پلتفرمی با قابلیت بالاست که...

لینکدین چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟
باتوجه به زندگی حال  خودمان می‌توان فهمید همه روزه ما بخش بزرگی از ساعات شبانه روز خودمان را صرف ابزار‌های آنلاین گوناگون می‌کنیم. به عنوان مثال لینکدین پلتفرمی با قابلیت بالاست که می‌تواند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد. تنها کافیست روش کار کردن با این پلتفرم را یاد بگیرید و با قسمت‌های مختلف آن آشنا شوید. ما در مطالب زیر به طور کامل شما را با این ابزار آنلاین آشنا می‌کنیم و نحوه‌ی استفاده از آن را به طور کامل برای شما مخاطبان گرامی آموزش می‌دهیم.

لینکدین چیست؟
لینکدین یک شبکه‌ی اجتماعی بسیار حرفه‌ای است که برای بهبود کسب و کارهای مختلف و آشنا کردن دیگران با آن‌ها طراحی شده در ضمن این شبکه‌ی اجتماعی به این تعریف محدود نشده و کاربران آن می‌توانند از طریق آن با افراد دیگر در بخش کاریشان ارتباط برقرار کنند. همچنین از لینکدین می‌توان جهت استخدام افراد نیز استفاده کرد.
آیا لینکدین محدودیت حساب کاربری دارد؟
جالب است بدانید این شبکه‌ی اجتماعی به هیچ وجه محدودیت حساب کاربری نداشته و شما می‌توانید با داشتن چند اکانت مختلف در این شبکه‌ی اجتماعی فعالیت کنید.
شروع به کاربا لینکدین!

شما برای وارد شدن به این شبکه‌ی اجتماعی کافیست مثل سایر شبکه‌های اجتماعی دیگر اطلاعات خود را در آن وارد کرده و سپس وارد آن شوید و با افراد مختلف این شبکه‌ی اجتماعی ارتباط داشته باشید.

چرا از لینکدین استفاده کنیم؟
باید بدانید امروزه بسیاری از کسب و کارهای پیشرفته برای استخدام نیروهای مناسب حوزه‌ی خود به سراغ پروفایل‌های لینکدین می‌روند و اطلاعات پروفایل اشخاص موجود در این شبکه‌ی اجتماعی را به صورت یک رزومه آنلاین می‌بینند. به همین دلیل ساخت یک اکانت حرفه‌ای در این شبکه‌ی اجتماعی می‌تواند در پیدا کردن شغل، تاثیر بسزایی داشته باشد.
ساخت شبکه
برای ساخت یک شبکه در لینکدین می‌توانید مخاطبین خودتان را که تحت عنوان Connections هم شناخته می‌شوند، به پروفایلتان اضافه نمایید و با پیوستن به گروه‌های (Groups) مختلف که مرتبط با صنایع، شرکت‌ها یا مشاغل خاص هستند، از آخرین اخبار مرتبط حوزه‌های مختلف اطلاع پیدا کنید.
ابزار جستجوی شغل
لینکدین تحت عنوان Job Search Tool به کاربرانش امکان موقعیت‌های شغلی را معرفی می‌کند و همچنین قابلیت اعمال فیلترهای نتایج جستجو بر اساس معیارهای شما نیز در این شبکه وجود دارد.
آیا ساخت حساب کاربری در لینکدین رایگان است؟
در اولین مرحله باید بدانید ساخت حساب کاربری در لینکدین کاملا رایگان بوده و برای ساخت شما ابتدا باید به آدرس Linkedin.com رفته و بعد اطلاعات خود را از جمله نام و ایمیل، وارد کنید و در مرحله بعد یک رمز عبور برای اکانت خود بسازید و در آخر مجددا ایمیل خود را وارد کرده و آن را تایید کنید.

برای ثبت‌نام در لینکدین چگونه ایمیل خود را تایید کنیم؟
برای تایید ایمیل کافیست به صندق ایمیل‌های دریافتی رفته و ایمیل ارسال شده‌ توسط لینکدین را باز کنید و در آخرین مرحله روی دکمه تایید کلیک کنید یا کد تایید خود را در سایت لینکدین وارد کنید.
همگام‌ سازی مخاطبین در لینکدین 
یکی از گزینه‌های لینکدین که جهت دسترسی آسان‌ به سایر افراد ارائه شده همگام سازی مخاطبین است که شما می‌توانید به کمک این قابلیت دوستان و همکاران خودتان را به راحتی در لینکدین پیدا کنید.
درخواست اطلاعات در لینکدین
بعد از وارد شدن به اکانت خود لینکدین از شما اطلاعاتی نظیر عناوین شغلی اخیر، موقعیت مکانی و تصویر پروفایل را درخواست می‌کند که شما می‌توانید این اطلاعات را وارد کرده و پروفایل خود را تکمیل کنید. 
نوع حساب کاربری در لینکدین
در مراحل ثبت‌نام شما می‌توانید نوع حساب کاربری خود را مشخص کنید. که در این شبکه دو نوع حساب کاربری وجود دارد 
حساب کاربری ساده  (Basic)
حساب‌های کاربری ویژه  (Premium)
باید بدانید حساب کاربری ساده در این شبکه به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته اما حساب کاربری ویژه با پرداخت حق اشتراک ماهانه فعال می‌شود.

اصطلاحات رایج در لینکدین
هر شبکه‌ی اجتماعی اطلاعات رایج خودش را دارد و لینکدین هم از این قاعده مستثنی نیست ما در مطالب زیر به طور کامل این اصطلاحات را معرفی می‌کنیم.
پروفایل (Profile)
پروفایل همه‌ی اطلاعاتی است که افراد جهت ثبت‌نام و ارائه رزومه آنلاین خود آن را تکمیل می‌کنند.
استخدام‌کننده  (Recruiter)
استخدام کننده در لینکدین به فردی گفته می‌شود که وظیفه‌ی استخدام کارمندان جدید برای یک مجموعه را دارد همچنین باید بدانید این افراد همواره در لینکدین اقدام به ثبت موقعیت‌های شغلی آزاد و جستجوی کاندیدهای جدید می‌کنند.
کانکشن  (Connection)
کانکشن به فردی گفته می‌شود که شما اقدام به اضافه کردن آن در شبکه لینکدین خود کرده باشید.
توصیه‌نامه (Recommendation)
به پاراگرافی که درباره‌ی مهارت‌های کاربر توضیح می‌دهد و در بخش پروفایل کاربر قرار دارد توصیه‌نامه می‌گویند.
ایندورس  (Endorsement)
ایندورس به تضمین کانکشن‌ها روی مهارت‌های فرد گفته می‌شود که می‌تواند اعتبار اطلاعات ارائه شده توسط کاربران را افزایش دهد.

قسمت‌ های مختلف لینکدین
اگر با این شبکه‌ی اجتماعی تا به حال آشنا نشده‌اید باید بدانید این شبکه قسمت‌های مختلفی دارد از پروفایل گرفته تا نوار جستجو، خانه  (Home)، My Network، موقعیت‌های شغلی  (Jobs)، پیام‌ها (Messaging) و... که همه و همه جزو بخش‌های بسیار مهم این شبکه به حساب می‌آید.
برای ساخت یک پروفایل تاثیر گذار باید به چه نکاتی توجه کرد؟
برای ساخت پروفایل مناسب جهت کسب و کار باید در نظر داشته باشید به ۳ عامل مهم توجه کنید.
پروفایل خود را بروز کنید
منظور از بروز کردن پروفایل کامل کردن پروفایل و ارائه‌ی یک متن جذاب در آن است باید توجه داشته باشید لینکدین برعکس سایر شبکه‌های اجتماعی هیچ محدودیت حجمی برای ارائه اطلاعات خود ندارد.
در لینکدین به مهارت‌های مختلف خود اشاره کنید
شما برای جذب کارفرما باید در لینکدین به مهارت‌ها و دانش‌های خودتان به طور کامل اشاره کنید.
به دنبال توصیه‌نامه باشید
توصیه نامه نوشته‌ای کوتاه است که از طرف بقیه‌ی کاربران نوشته می‌شود و در پروفایل شما نمایش داده می‌شود.

افزودن کانکشن‌ها
افزودن کانکشن‌ها یکی از قسمت‌های مهم لینکدین است.
برای افزودن کانکشن در لینکدین بهMy Network  مراجعه کنید. بعد از مراجعه لیستی از افرادی که ممکن است آن‌ها را بشناسید همراه با دعوت‌نامه‌های ایجاد کانکشن، می‌بینید. اگر فرد شاخصی را در این لیست یافتید، تنها کافی است تا روی گزینه Connect  بزنید تا درخواستی جهت ارتباط برای آن فرد ارسال شود.

  • برچسب ها:

نظر بدهید

کپی رایت © شاین بتر | طراحی و توسعه توسط shinebetter.ir