I
V
O
D

ایمیل مارکتینگ چیست؟

  • خانه
  • ایمیل مارکتینگ چیست؟
image image
image

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ به منظور بهبود روابط با مشتری انجام میشود. به این صورت که برای اطلاع رسانی از محصولات، تخفیفها و جشنوارهها ایمیلی برای چندین مخاطب ارسال میشود که محتوای این ایمیلها درباره محصولات، خدمات، ارسال فاکتور خرید، اطلاع رسانی درباره جشنوارهها و... میباشد

ایمیل مارکتینگ به منظور بهبود روابط با مشتری انجام میشود. به این صورت که برای اطلاع رسانی از محصولات، تخفیف ها و جشنواره ها ایمیلی برای چندین مخاطب ارسال میشود که محتوای این ایمیل ها درباره محصولات، خدمات، ارسال فاکتور خرید، اطلاع رسانی درباره جشنواره ها و... میباشد و معمولا هدف این ایمیل ها کسب مشتری جدید و حفظ مشتری قبلی است.

ایمیلهای ارسال شده تحت عنوان ایمیل مارکتینگ به چند دسته تقسیم میشوند؟
ایمیلهای مارکتینگ
ایمیل های تراکنش یا معاملاتی

بهترین نوع ایمیل مارکتینگ، خبرنامه است. در این خبرنامه ها محتوای جدید به مخاطب ارائه داده میشود. از مقالات جدید یک سایت گرفته تا ویدیوها تصاویر و... همچنین ایمیل های یادآوری رمز عبور، پاسخگویی به تیکتها و فاکتور خرید جزو ایمیل های تراکنش محسوب میشوند و معمولا ارسال آنها به صورت خودکار است.

دلیل اهمیت ایمیل مارکتینگ چیست؟
جالب است بدانید بیش از ۵/۳ میلیارد نفر در دنیا از ایمیل استفاده میکنند و ایمیل همواره ابزاری برای کسب و کارها بوده و حتی افرادی که از ایمیل استفاده چندانی ندارند نیز برای انجام برخی خدمات اینترنتی به ایمیل نیاز دارند در نتیجه کمتر
کاربر اینترنتی وجود دارد که ایمیل نداشته باشد. اینک شاید فکر کنید با وجود پیامرسان های موفقی مانند تلگرام، واتساپ و ... خیلی کم پیش میآید افراد برای یکدیگر ایمیل ارسال کنند که این مسئله کاملا صحیح است اما باید توجه داشت
امروزه ایمیل تنها راه رسمی و قابل اعتماد ارتباط با کاربران است. به خصوص اینکه برندها و کسب و کارهای بزرگ اینترنتی بیشترین استفاده را از ایمیل دارند.

ایمیل مارکتینگ چه مزایایی دارد؟
بازگشت سرمایه
بازگشت سرمایه یا ROI یعنی در ازای هزینه های انجام شده چه مقدار سود میکنید. ایمیل مارکتینگ اخیرا یکی از موثرترین روشهای بازاریابی آنلاین میباشد. باید بدانید بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ را میتوان کاملا دقیق حساب نمود. در ضمن اگر ایمیل مارکتینگ به درستی صورت گیرد این بازگشت سرمایه به مقدار بالایی خواهد بود.
ارزان و سریع است
ایمیل مارکتینگ نسبت به روش های دیگر بازاریابی ارزان و سریع است شما در واقع تنها باید هزینه های یک سرویس ارسال ایمیل را پرداخت کنید.
ارسال انواع محتوا
یکی از مزیت های ایمیل مارکتینگ این است که هر نوع محتوایی اعم از متن، عکس، ویدئو، فایل و لینک را میتوان از طریق ایمیل ارسال نمود.

 

پیگیری اهداف
باید توجه داشته باشید آدرس های ایمیل را میتوان از کانال های مختلفی بدست آورد و آنها را در لیست های جداگانه دسته بندی کرد. به عنوان نمونه اگر فردی از مجموعه شما ابزارآلات تهیه کرده احتمال زیادی دارد که درباره ی همین حوزه علاقه داشته باشد. در نتیجه میتوان نشانی این فرد را در دسته مشتریان ابزارآلات جای داد.

 

جمع آوری ایمیل به راحتی
امروزه دیگر برای ثبت نام در هر سایتی کاربران به ایمیل نیاز دارند. شما کافی است تنها برای عضویت مشتری ها خبرنامه های جذابی بسازید و آنها به سمت کسب و کار خود سوق دهید.
چرا باید از خرید لیست ایمیل خودداری کنیم؟
۱ -هیچ تضمینی برای واقعی بودن لیست ایمیل خریداری شده وجود ندارد
۲ -این مجموعهها معمولا به چند نفر فروخته میشوند در نتیجه احتمال شناسایی فرستنده به عنوان ارسال کننده اسپم
زیاد میشود.
۳ -استفاده از این لیستهای خطر اسپم شدن را بالا میبرد.
۴ -ارسال ایمیل بدون درخواست هر فرد، برخلاف قوانین حفظ حریم شخصی است.

 

۳شاخص مهم ایمیل مارکتینگ
:(Click-Through-Rate) کلیک نرخ
شما با نرخ کلیک میتوانید بفهمید چند نفر روی لینک شما کلیک کرده اند.
نرخ پرش (Rate Bounce:)
نرخ پرش یعنی تعداد ایمیلهایی که هیچ کلیکی دریافت نکردهاند.
نرخ عضویت و لغو عضویت (Rate Unsubscribe/Subscribe:)
آمار افراد عضو شده یا افرادی که درخواست لغو دریافت ایمیل را میدهند توسط این نرخ مشخص میشود.

 

ایمیل مارکتینگ موفق چگونه باید باشد؟
ایمیل مارکتینگ موفق باید دارای ۵ خصوصیت مهم باشد که در زیر هرکدام را نام برده و درباره هریک توضیح میدهیم.
۱ -شناخت مخاطبان ایمیل
باید درنظر داشته باشید همواره بهترین تبلیغات باید با نیاز و علاقه مخاطب متناسب باشد و هر چه میزان این تناسب بیشتر باشد احتمال بررسی ایمیل نیز بیشتر است.
۲ -ارائه یک محتوای جذاب یکی از روشهای ایمیل مارکتینگ موفق
معمولا هر کسی که بخواهد محصولی را تهیه کند با گوگل یا روشهای دیگر آن محصول را جست و جو کرده و محصول مورد نظرش را پیدا میکند. شما میتوانید جهت ارائه یک محتوای مناسب تخفیفهای ویژه را از طریق ایمیل اطلاع دهید و یا همانند محصولی که مشتری از شما خرید کرده مطالبی را ارائه دهید.

۳-تعامل مناسب
مسلما میدانید که هر پیام شما دارای یک هدف مشخص است. این هدف معمولا دعوت به خواندن یک مقاله یا دیدن یک ویدیو را در بر دارد. این دعوت ها به اصطلاح Action to Call یا فراخوان عمل هستند که شما باید در این دعوتنامه ها، پیشنهادی مناسب به مخاطب خود ارائه دهید.
۴ -بهینه سازی مداوم
شما باید استفاده از تصاویر مختلف، طرح بندی های متفاوت، دکمه های CTA با رنگ و متن مختلف و... را تست کنید و بفهمید مخاطب شما با کدام یک از حالتهای گفته شده به راحتی تعامل برقرار میکند سپس از همان روش برای معرفی حوزه خود استفاده کنید.
۵ -منظم و پیوسته باشید
در مبحث ایمیل مارکتینگ شما باید دعوت خود را به صورت منظم و مداوم انجام دهید و برای دریافت نتیجه صبور باشید.

 

ارسال ایمیل به صورت انبوه
هم اکنون استفاده از پنل یا سرویس ایمیل مارکتینگ بهترین راه ارسال ایمیل انبوه است همچنین شما میتوانید برای انجام این کار از خدمات سرویس های معتبری که در زیر به آنها اشاره کردیم استفاده کنید. 

Mailerlite •
• پاکت
Sendplus •
• نجوا
Elastic Mail •

چگونه از اسپم شدن جلوگیری کنیم؟
یکی از بدترین اتفاقات ممکن در ایمیل مارکتینگ اسپم شدن است. شما باید جهت جلوگیری از اسپم شدن حتما چند مورد زیر را به خاطر داشته باشید:
۱ .از کاربرانتان اجازه بگیرید و به صورت داوطلبانه آنها را در لیست ایمیل خود اضافه کنید.
۲.تمامی ایمیلهای ارسالی شما باید دارای لینک یا دکمه لغو عضویت باشند.
۳ .اطلاعات تماس مربوط به خود یا شرکتتان را در ایمیل درج کنید.
۴ .از سرویسهای ارسال ایمیل انبوه معتبر استفاده کنید.
۵ .از ارسال ایمیل آزاردهنده و بیمحتوا خودداری کنید.

جمع بندی
در مطالب بالا درباره ایمیل مارکتینگ سخن گفتیم و نحوه استفاده صحیح آن جهت موفقیت در کسب و کار را یاد آور شدیم اما باید توجه داشته باشید روش های دیگر بازاریابی را فراموش نکنید و همچنین برای توسعه کسب و کار خود میتوانید به دیگر مقالات ما نیز سری بزنید و از مطالب مربوط به دیجیتال مارکتینگ در سایت ما استفاده کنید.

  • برچسب ها:

نظر بدهید

کپی رایت © شاین بتر | طراحی و توسعه توسط shinebetter.ir