I
V
O
D

ایمیل مارکتینگ چیست؟

  • خانه
  • ایمیل مارکتینگ چیست؟
image image
image

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ به منظور بهبود روابط با مشتری انجام میشود. به این صورت که برای اطلاع رسانی از محصولات، تخفیفها و جشنوارهها ایمیلی برای چندین مخاطب ارسال میشود که محتوای این ایمیلها درباره محصولات، خدمات، ارسال فاکتور خرید، اطلاع رسانی درباره جشنوارهها و... میباشد

ایمیل مارکتینگ به منظور بهبود روابط با مشتری انجام میشود. به این صورت که برای اطلاع رسانی از محصولات، تخفیف ها و جشنواره ها ایمیلی برای چندین مخاطب ارسال میشود که محتوای این ایمیل ها درباره محصولات، خدمات، ارسال فاکتور خرید، اطلاع رسانی درباره جشنواره ها و... میباشد و معمولا هدف این ایمیل ها کسب مشتری جدید و حفظ مشتری قبلی است.

ایمیلهای ارسال شده تحت عنوان ایمیل مارکتینگ به چند دسته تقسیم میشوند؟
ایمیلهای مارکتینگ
ایمیل های تراکنش یا معاملاتی

بهترین نوع ایمیل مارکتینگ، خبرنامه است. در این خبرنامه ها محتوای جدید به مخاطب ارائه داده میشود. از مقالات جدید یک سایت گرفته تا ویدیوها تصاویر و... همچنین ایمیل های یادآوری رمز عبور، پاسخگویی به تیکتها و فاکتور خرید جزو ایمیل های تراکنش محسوب میشوند و معمولا ارسال آنها به صورت خودکار است.

دلیل اهمیت ایمیل مارکتینگ چیست؟
جالب است بدانید بیش از ۵/۳ میلیارد نفر در دنیا از ایمیل استفاده میکنند و ایمیل همواره ابزاری برای کسب و کارها بوده و حتی افرادی که از ایمیل استفاده چندانی ندارند نیز برای انجام برخی خدمات اینترنتی به ایمیل نیاز دارند در نتیجه کمتر
کاربر اینترنتی وجود دارد که ایمیل نداشته باشد. اینک شاید فکر کنید با وجود پیامرسان های موفقی مانند تلگرام، واتساپ و ... خیلی کم پیش میآید افراد برای یکدیگر ایمیل ارسال کنند که این مسئله کاملا صحیح است اما باید توجه داشت
امروزه ایمیل تنها راه رسمی و قابل اعتماد ارتباط با کاربران است. به خصوص اینکه برندها و کسب و کارهای بزرگ اینترنتی بیشترین استفاده را از ایمیل دارند.