I
V
O
D

اسکیما چیست و چگونه با آن سایتمان را نشانه گذاری کنیم؟

  • خانه
  • اسکیما چیست و چگونه با آن سایتمان را نشانه گذاری کنیم؟
image image
image

اسکیما چیست و چگونه با آن سایتمان را نشانه گذاری کنیم؟

...استفاده از اسکیما تاثیرات مثبتی روی سئوی سایت دارد و باعث میشود موتورهای جستجو راحت تر با سایت شما ارتباط برقرار کنند. ما در مطالب زیر قصد داریم شما را با اسکیما بیشتر آشنا کنیم و درباره آن بیشتر به گفت و گو بپردازیم اینک

استفاده از اسکیما تاثیرات مثبتی روی سئوی سایت دارد و باعث میشود موتورهای جستجو راحتتر با سایت شما ارتباط برقرار کنند. ما در مطالب زیر قصد داریم شما را با اسکیما بیشتر آشنا کنیم و درباره آن بیشتر به گفت و گو بپردازیم اینک از شما دعوت میکنیم تا انتهای این مطالب همراه ما باشید.
نشانه گذاری اسکیما
اگر با حوزهی سئو آشنا باشید مسلما میدانید در SEO site-On یا همان سئوی داخلی انجام کارهایی مثل رعایت تگ عنوان، ساختار متن استفاده از H3، H2، H1 ،قرار دادن تگ Alt برای عکسها و بهینه سازی کلمات کلیدی تا چهم قدار اهمیت دارد. در واقع سئوی داخلی، خواندن صفحه را برای موتورهای جست و جو راحت تر میکند. حال باید توجه داشته باشید که نشانه گذاری اسکیما نیز بخش بسیار مهمی از سئوی داخلی است. Markup Schema برای جمع آوری اطلاعات بیشتر ازصفحه به موتورهای جست و جو کمک میکند و به عنوان مثال شما میتوانید با اسکیما به گوگل بفهمانید در یک صفحه از وبسایتتان یک مقاله با عنوان "ایمیل مارکتینگ " دارید که کاربران امتیاز ۳ از ۵ را به آن دادهاند.

استفاده از کدهای اسکیما چه مزایایی دارد؟
گوگل سایتهایی را که از اسکیما استفاده میکنند شناسایی میکند و در محدودهی دانشی خود قرار میدهد. در اصل اسکیما باعث میشود مطالب وبسایت شما در لیست نتایج گوگل قابل مشاهده باشد. همچنین ستارههایی که در بسیاری از نتایج گوگل مشاهده میکنید نیز با استفاده از اسکیما نشانه گذاری شدهاند و تعداد آرا و امتیاز داده شده به یک محصول یا مطلب را نشان میدهند.
در چه قسمتهایی از سایت میتوان از اسکیما استفاده کرد؟
موتورهای جستجو میتوانند دادههایی مثل تصاویر، نویسنده، تاریخ انتشار، آخرین ویرایش، عنوان صفحه، فرمت صفحه و... را که با استفاده از اسکیما نشانه گذاری شدهاند شناسایی کنند.
Schema.org
در سال ۲۰۱۱ طی همکاری تجاری وبسایت Org.Schema با موتورهای جست و جو این وبسایت وظیفه یکپارچه سازی ساختار دادههای موجود در سطح اینترنت را بر عهده گرفت. و هم اکنون این وبسایت مجموعه بزرگی از آیتمهای نشانه گذاری است و زبانی استاندارد و قابل فهم را برای موتورهای جستجو ارائه میدهد و شما نیز میتوانید از این وبسایت استفاده کنید.

چگونه کدهای اسکیما را در نوشتههایمان جای دهیم؟
۱ -استفاده از میکرودیتا
اطلاعات کوچکی که در تکههای مختلف یک صفحه از سایت استفاده میشود و مشخص میکند هر تکه چه موضوعی دارد یا چه کاری انجام میدهد میکرودیتا نام دارد و با استفاده از تگهای آن میتوان کدهای اسکیما را در هر مطلبی استفاده نمود.
۲ -استفاده از اسکریپت LD-JSON
اسکریپت LD-JSON اسکریپت ساختیافتهای است که برای ساختار دادن به اطلاعات مرتبط موجود در دنیای وب نوشته شده است و معمولا این اسکریپت در حوزه سئو قابل استفاده است. همچنین باید درنظر داشته باشید شما برای افزودن اسکیمای LD-JSON به سایت کافی است با ورود به سایت com.SchemaApp از ابزارschema LD-JSON tool generator استفاده کنید. استفاده از Manager Tag Google برای افزودن اسکیما به سایت شما میتوانید با استفاده از GTM کدهای اسکیما را وارد کنید به این صورت که ابتدا باید باید روی گزینه new a Add tag کلیک کنید، کد HTML را انتخاب کنید و سپس کد LD-JSON را که در سایت com.SchemaApp ساخته بودید، در کادری که باز میشود paste کنید. ساده ترین روش افزودن اسکیما به سایت شما میتوانید در گوگل عبارت videos for schema را جست و جو کنید وارد وب سایت com.google.developers شوید
پس از وارد شدن در این وبسایت شما چند نمونه را به همراه توضیحات کامل خواهید دید نمونه را بردارید. اسم و توضیحات محتوای مورد نظرتان را در آن جایگزین کنید و سپس آن را در کد HTML سایتتان بعد از تگکلام پایانی
ما در مطالب این صفحه شما را به طور کامل با اسکیما آشنا کردیم و درباره آن اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دادیم همچنین روشهای نشانهگذاری اسکیما در سایت را نیز به شما آموزش دهیم و امیدواریم مطالب گردآوری شده بالا برای شما مفید بوده باشد.

  • برچسب ها:

نظر بدهید

کپی رایت © شاین بتر | طراحی و توسعه توسط shinebetter.ir